UNA HISTORIA BONICA.

De fet no és una historia bonica. Tampoc és la més terrible. 
Potser en un moment que Picketty avisa sobre el capitalisme del segle XXI, la confrontació entre civilitzacions s'aguditza, i les incògnites que la ciència ficció planteja, com ara el film Elyseum, ens pertorben, potser el tema "meu" d'avui no és tant important, ni tan terrible.
Però, parlo del poder de les tabaqueres. Com, si es coneix que l'enemic més important de la salut en els països desenvolupats és el tabac, és consent que els adolescents s’iniciïn en aquesta addicció? Sense entrar amb teories de la conspiració, les tabaqueres han sigut hàbils i poderoses com per a esquivar la majoria dels obstacles que se'ls hi han posat. Inclús fa poc, un col·lega i jo, hem replicat a l'Institut Nacional (americà) de malalties cardíaques, respiratòries,(NIH) que en un document de planificació per el 2020 no mencionaven el tabac. Oblit per obvi.? En el text hem jugat amb la cançó emblemàtica dels Beatles, “Imagine”, imaginem un mon sense tabac.
Ho sento, és un tema que em pot i l’anècdota es minimalista, al contrari del problema.



Em sona el mòbil. M'hi poso, no sabia qui era, no el tenia marcat.
- "Si, digui'm?"-
- "Soc H..., em recorda?"-
- "Si."-
- "Felicitats per la seva entrevista a la Contra de la Vanguardia."-
- "Ah, si, gràcies."-
Me l'havien feta unes dues o tres setmanes abans, no sabia amb exactitud quin dia sortia. 

-"Encara no l'he llegida..."-
-"Ah, doncs, sàpiga que esta molt bé."-
-"Per casualitat he vist com un home, la llegia, agafava el seu paquet de cigarretes de la butxaca, l’aixafava, i el tirava a la paperera."-
-"Es veritat?"-
- "Si, si, no m'ho invento."-

Ah, doncs es una historia bonica.

Comentaris