ENURESI NOCTURNA.

L'enuresi nocturna es produeix quant un nen d'uns tres anys continua mullant els llençols. No és preocupant, i és relativament freqüent i pot tenir conseqüències en les relacions socials durant la infancia, per exemple a les colònies d’estiu.
Una vegada vaig atendre un noi d’uns 23 anys jove, atractiu, que la seva mare l'acompanyava. Era de Menorca.
-"Venim a vostè perquè estem molt preocupats perquè el meu fill aviat s'ha de casar, va a la universitat y te aquesta gran pega de que de nit s'orina."-

Vaig fer algunes preguntes. No era un estudiant brillant. Però tenia una conversa agradable.
Pregunto: 
-"S'adorm de dia?"-
-"Si, aquest nin s’adorm per tot atreu."´-
-"Ronca?"-
-"Pens que no, però vivim a s'altre part del pis."-

El vaig explorar. Tenia les amígdales més grans que mai havia vist,
-"Sempre les té així?"-
-"A voltes més grans."-

Aleshores els vaig explicar que les amígdales podien obstruir-li les vies respiratòries mentre dormia i ser causa d'apnea, i això produir una alteració de la son.
-"I do"?-
-"Seria necessari fer-li una amigdalectomia."-
-"Llevar-li les glàndules"?-
-"Si clar."-
-"I és perillós?"-
-"No, si ho fan bones mans."-

Al cap d'un mes van tornar a la consulta. Exultants. No s'havia orinat més.
Li vam repetir la polisomnografia.
Havia passat de 80 apnees per hora a només 1 apnea per hora.
Ja no s'adormia de dia i tenia molt millors notes a la facultat.


Comentaris