EXTRATERRESTRES.

No tinc una opinió sobre si existeix vida intel·ligent a altres planetes. Fa poc hi han hagut proves per primera vegada de l’existència d'aigua al planeta Mart. Filosòficament m’interessa més si existeix una intel·ligència superior que va prémer el botó del “big-bang” i com es passa del no res a la matèria.
Vaig llegir Marc Sagan i vaig veure la sèrie Cosmos i m'emociona controladament que missatges nedin o vaguin a l'espai, en la recerca d'altres intel·ligències, i em sembla bona idea incloure-hi “Imagine” dels Beatles.
Ja fa temps, un metge de poble amb molt prestigi en el seu voltant, em va enviar un pacient d'uns seixanta anys. 
Intel·ligent, culte, menut, nerviós, acostumat a manar, amb alguna activitat que no menciono per no identificar-lo, per un basament pleural pràcticament resolt.
-"Hola, que tal, l'envia el Dr C... Quina sort de tenir-lo com a metge."-
-"Si, el conec de temps."-
-"Quina edat te vostè?"-
-"Seixanta clavats."-
-"Ha fumat mai?"-
-"No, no, mai."-
-"Quina professió?"-
-"Empresari."-
-"Ah, be."-
-"Algun "hobby" amb que tingui contacte amb alguna substancia tòxica?"-
-"No, no, però li haig de dir que tinc contacte amb extraterrestres."-


No em vaig immutar, de fet quasi no vaig aixecar la vista, i amb sorpresa i enuig, el pacient va veure que jo transcrivia, literalment: " ...té contacte amb els extraterrestres".
La meva indiferència el va molestar.
Vàrem continuar la història clínica, l’exploració física, vaig revisar les radiografies, l’analítica.....
-"Li farem un ingrés de 24 hores per fer-li una extracció de líquid de la pleura. En diem toracocentesi. No té risc. Segurament és residual a una pneumònia."-

No sóc psiquiatra, però no corresponia als patrons típics d'una esquizofrènia. Els seus raonaments en tot eren normals i el seu comportament també. Alguna de les seves empreses tenia una finalitat que parcialment era filantròpica.
Breu ingrés, toracocentesi, alta i cita a la setmana. 
-"Hola, com es troba?"-
-"Bé, em trobo perfecte."-
-"S'ha controlat la temperatura?"-
-"Si, si, cap dia he tingut febre."-
-"Els resultats han sigut els previstos. Amb poques setmanes estarà completament curat."-

Havia d'acomiadar-lo, i aleshores li vaig preguntar:
-"Si us plau, de quina forma es connecta amb els extraterrestres?"-
-"Ah, fàcil, ens connectem mentalment."-
-"Interessant."-
-"A reveure."-

Al cap d'un temps  el vaig veure, tot fent zapping, a la Tele. Digne, sensat, comentava la seva connexió.

Comentaris